31 Ekim 2015 Cumartesi

GreenFoot Tutorial-5

Rastgele Hareket Eden bir Düşman

Önceki tutorial sonunda kontrolümüze göre hareket eden ve solucanları yiyen bir yengeç elde ettik. Oyun oldukça basit , ne kadar yengeci hareket ettirmek zor olsa da? Şimdi bir düşmana ihtiyacımız var. Bu düşman yengeçleri yiyen bir ıstakoz!..

Başlangıç olarak bir çizgide hareket eden ve yengeçleri yiyen bir Lobster class'ı üretelim. Bunun nasıl yapıldığını daha önce gördük. Önce bir Lobster class ekliyoruz. Sonra bunu düz ileri hareket eder ve eğer yoluna bir yengeç çıkarsa yiyecek hale getiriyoruz. Bunların nasıl yapılacağını daha önce görmüştük. Kendiniz yapmayı bir deneyin son kod burada bakabilirsiniz.

Istakozun görevini yapmasını yengecin soluna bir ıstakoz (lobster) yerleştirip test edebilirsiniz. Çalıştırdığınızda her ikisi de sağa doğru hareket eder, dokunmazsanız ıstakoz yengeci yakalar ve yer. Istakozumuz şimdilik biraz aptal , önünden kaçmak hiç te zor olmayacak.

GreenFoot Tutorial-4

World'ü kaydetmek, Müzik Yapmak ve Oynatmak

Bu bölümde bir world'ün aktörleriyle beraber başlatılmasını ve kaydedilmiş seslerin nasıl oynatılacağını göreceğiz. Tabii ki bu bölüm geçen bölümün devamı.

World'ü Kaydetmek

Artık her seferinde başlarken world üzerine yeni objeler tanımlamaktan bıkmışsınızdır. Bir yengeç ve birkaç solucanın otomatik olarak yerleşerek ekranın başlatılması mümkün. Reset butonuna basıp ekranı temizleyin ve bir Crab nesnesi ile birkaç Worm nesnesi ekleyin. 'Run' butonuna basmadan önce world üzerinde sağ tıklayın ve 'Save the world' seçin (bu slogan tanıdık gelmiyor mu?) :


GreenFoot Tutorial-3

Actor'ların algılanması ve Yokedilmesi , Metod Tanımlama

Bu tutorial'da aktörlere değdiğinizi algılama ve aktörleri world'den çıkarma işlemlerini göreceğiz. Ayrıca metodlar kullanarak kodunuzu daha okunabilir yapmasını göreceğiz.

Solucanları Yemek

Direk olarak bölüm-2 den devam edeceğiz (o bölümü yapmamış olanlar geri bassın bakalım!..). Hatırlarsanız o bölümde yengeçleri kontrolümüz altında hareket eder hale getirmiştik. Bu bölümde yemeleri için biraz solucan (worm) üreteceğiz.

Crab class'ına halihazırda sahibiz, şimdi solucan için bir Worm class'ı tanımlıyacağız. Worm class'ı da bir aktör olduğu için 'Actor' class'ına sağ tıklıyoruz ve 'New subclass...' seçiyoruz:


GreenFoot Tutorial-2

Hareketler ve Tuş Algılama

Bu tutorial'da GreenFoot ekranında hareketlerin nasıl yapılacağı ve tuşlar ile nasıl kontrol edileceğini çalışacağız.


Yengecin Senaryosu

Crab.zip dosyasını indirin ve bilgisayarınızda GreenFoot programlarınızı koyduğunuz konuma dosyaları açın. GreenFoot programında senaryoyu açın. Standart bir GreenFoot ekranı ve kumsal desenli bir arkaplan görürüz.

27 Ekim 2015 Salı

GreenFoot Tutorial-1

GreenFoot Ekranı

Bu tutorial'da GreenFoot ekranı ve kullanılması hakkında temel bilgiler verilecektir.


GreenFoot Interface

Bu tutorial "wombats" isimli senaryoyu kullanır. Senaryo buradan indirilebilir (Kendisi aynı zamanda GreenFoot versiyon 2.4.0 dan önceki versiyonlarda examples içinde bulunur). Wombats senaryosunu GreenFoot programında açarsanız şöyle bir şey görürsünüz: