23 Şubat 2008 Cumartesi

Ruby On Rails sitemin giriş yazısı

Merhaba ben elektronik mühendisiyim. Ben mezun olduğumda okulda bile bilgisayar yoktu. Ama mecbur mesleğimi icra etmeye uğraşırken kullanmasını öğrendim. Ben çoğunlukla endüstriyel kontrol programları yazıyorum. PLC ve SCADA programları esas uzmanlık konum. Bilgisayar programı olarak çok basit hesap kitap işleri yapan programlar lazım oluyor onları da visual basic ile yapıyordum. Teknoloji geliştikçe bizim işimiz sadece kontrol programları yazmaktan çıktı artık veri toplamak çok önemli bir hale geldi. Birkaç senedir veritabanları ile çok haşır neşir olmaya başladık. Üretimden bir çok veriyi yönetime iletebilmek için veri tabanlarına atıyoruz sonrada bunları raporlayacak programları bilgisayar mühendisi arkadaşlar yazıyor. Aynı zaman da bir yönetici olduğum için çalışanların yaptıkları işlerin raporlarının toplanabilmesi için hazır bir program aradım. Ama hiç bir program bize uymadı kağıtlara yazılan şeyleri bir türlü elektroniğe dökemedik. Son bir senedir database üzerinden internet sayfası olarak erişim sayfalarını basitçe yapabileceğim bir program arıyorum. Daha önce access ile bir şeyler yaptım ama işimiz gereği elemanlarımız çok zaman şirket dışında müşterimiz olan fabrikalarda bulunuyorlar. Bu durumda yaptıkları işler hakkında rapor hazırlamak kayıt giremedikleri için zor oluyor. Araştırırken birçok ilginç program buldum.

En iyilerinden biri Tersus açık kod olmasına rağmen çok paralı programı yer geçer. Ama bizim ülkemizden bu tip yazılımlara katılan pek olmayınca Türkçe karakter yüzünden hayli aksaklık yaşadım ama insana programcılığın temellerini öğretmesi ve kod yazmadan program yazılması hemde internet sayfaları hazırlaması çok zevkli bir program.

Başka ne var, mesela CodeCharge çok iyi ama paralı. Database tablolarınızı hazırlayın bağlantılarını yapın sonra bu programa haydi deyin tüm database'i web sayfası olarak veri girme, arama, listeleme gibi tüm ilk planda lazım olacakları 3 dakikada hazırlayın. İyi yanı asp veya php biliyorsanız çok daha geliştirebilirsiniz.

Exe programlar hazırlamak isterseniz ve kod yazmak istemiyorsanız tavsiyem Limnor size basit bir ilke koyuyor. İşi kim yapar? Nasıl yapar? Ne zaman yapar? Tüm yapmanız gereken bu soruları cevaplayıp bunu programın anlayacağı şekilde mouse tıklaması haline getirmek. Bu programla çok şey yaptım. Bu programı ücretsiz kullanabilirsiniz ama ticari bir program yaparsanız satın almanız gerekir. Ayrıca bu program ile çok kolay reklam CD veya kiosk uygulaması yapılır.

Ve nasip nereyi buldu. 2006 yazında Karaman'da bir fabrika kuruyorduk. Yabancı mühendisler de var. Tercümanları Karaman'dan uzun saçlı Mustafa. Boş zamanında yanımızda wireless'dan internette geziyor. Bir gün bana "abi bak sen programcısın burda ilginç bir şeyler var istersen oku" dedi. Çok işim vardı hemen önündeki ekranın bir fotoğrafını çektim ve "sonra bir bakarım" dedim. Anca fırsat oldu Aralık ayında resimleri incelerken gördüm. Interneti açtım adresi girdim . 37signals diye bir yer program nasılyazılır anlatıyor. Biraz okudum adamlar tecrübeli çok doğru tesbitlerde bulunmuşlar. Birçok ilkelerini ben de uyguluyordum zaten. Okumanızı kesinlikle tavsiye ederim. Bir programcı için best seller olması gereken bir yazı. Merak ettim bu adamlar hangi dilde program yazıyor diye. "Ruby" diye bir dil. İlk defa duydum Japon bir arkadaş çıkarmış sağolsun ve açık kaynak, yani hayrına yapmış, sağolsun. Bu arkadaşlar da bu Ruby dilini alıp ona bir kütüphane çakmışlar "Ruby On Rails " çıkmış. Dökümanı zor anladım çünkü ingilizcem kıt. Onun için bu sayfaları yazdım. Çünkü bunu herkesin bilmesi lazım. İşinizi görecek böyle basit ve eğlenceli bir şey var ve bedava. Keşke birileride çıkıp türkçe olarak böyle kolay kullanılır bir programlama dili hazırlasa da biz de kasılsak biraz. Arkadan gelecek RubyOnRails etiketli yazılarda benim neler yaptığımın hikayesini inceleyin. Belki siz de seversiniz bu dili kullanmayı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder