31 Ekim 2015 Cumartesi

GreenFoot Tutorial-4

World'ü kaydetmek, Müzik Yapmak ve Oynatmak

Bu bölümde bir world'ün aktörleriyle beraber başlatılmasını ve kaydedilmiş seslerin nasıl oynatılacağını göreceğiz. Tabii ki bu bölüm geçen bölümün devamı.

World'ü Kaydetmek

Artık her seferinde başlarken world üzerine yeni objeler tanımlamaktan bıkmışsınızdır. Bir yengeç ve birkaç solucanın otomatik olarak yerleşerek ekranın başlatılması mümkün. Reset butonuna basıp ekranı temizleyin ve bir Crab nesnesi ile birkaç Worm nesnesi ekleyin. 'Run' butonuna basmadan önce world üzerinde sağ tıklayın ve 'Save the world' seçin (bu slogan tanıdık gelmiyor mu?) :




Bu işlem CrabWord class'ının koduna ekrana bir Crab ve birkaç Worm objesi eklemek için ilaveler yapar. Şu anda bu kodda neler olduğu bizi ilgilendirmiyor. Fakat çok merak ederseniz kodu zaten ekrana otomatik olarak açıldı onu inceleyebilirsiniz.

Sesleri Kaydetmek ve Oynatmak

Senaryomuza ses efektleri ekleyebiliriz. Senaryo dosyasıyla birlikte "eating.wav" adında hazır bir ses dosyası da gelmiş olmalı. Yengecimiz her solucan yediğinde bu sesi çaldırabiliriz. Bunu 'eat()' metodumuz içine ekleyeceğimiz bir satırda Greenfoot.playSound komutu ile yapabiliriz.


Hadi bunu deneyin. Sesi açmayı unutmayın. Son bir şey daha, eğer bilgisayarda mikrofon varsa kendi ses kaydınızı da yapabilirsiniz. 'Controls' menüsünde 'Show Sound Recorder' diye bir seçenek var :

Bu menüyü seçerek ses kaydediciyi başlatabilirsiniz.


'Record' butonuna basın kaydı başlatın, mikrofona bişeyler söyleyin yada mesela bir torba patlatın. Sonra 'Stop' butonunu tıklayın kaydı durdurun. Ekranda yeşil çizgiyle kaydettiğimiz ses gösterilir. İsterseniz 'Play' butonuyla kaydedilen sesi dinleyebilirsiniz. Sesin başında ve sonunda gördüğünüz düz çizgiler sessiz kısımlardır :


Sondaki sessizlik pek fazla sorun olmamakla birlikte baştaki sessizlik tam olay esnasında çıkartmamız gereken sesi geciktirir. Mouse ile sesin gerçekten olduğu kısmı seçin ve 'Trim to selection' düğmesini tıklayın böylece sessiz kısımlardan kurtulmuş olursunuz. Aynı tekniği kayıt ederken fazladan kaydedilen ses kısımlarından da kurtulmak için kullanabilirsiniz.

Bu kaydettiğiniz sese bir isim vererek kaydedin. Ses kaydediciyi kapatın ve kodunuza geri dönün ses dosyası adını yeni kaydettiğiniz dosya adıyla değiştirin. Hadi bakalım artık kod sizin kaydettiğiniz sesle çalışmaya başladı. Oyunumuzu bitirmeye çok yakınız ancak bir tane düşman ihtiyacımız var , o da sonraki bölüme!..

Kolay gelsin.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder